Thursday, December 9, 2010

Hidup dalam ketakutan

Sekarang ni kite lebih takut kat orang berbanding hantu. Sebab sekarang ni manusia dah berani nak wat bende2 yang x masuk dek akal macam bunuh2, tetak2, sembelih2, rogol n macam2 lagi la yg x perlu aku sebut kat sini. Korang mesti sedia maklum dengan hal ehwal semasa yang berlaku kat sekeliling dunia kita sekarang ni kan.

Apa yang aku nak cerita ni sebenarnye pasal benda yang baru je berlaku kat rumah aku tadi. Time aku tengah syok lepak2 kat ruang tamu sambil godek2 blog ni, ayah aku gi dapur jap. Pastu die macam kalut sebab dia cakap die nampak blind kat tingkap dapur umah aku terbukak n lebih seriau lagi, tingkap pun terbukak sekali menampakkan seseorang tengah mengintai ke dalam rumah aku. Kalu korang, ape yang korang rase? Isshh.. menakutkan betul. Nasib baik la tingkap dapur tu ade geril. Buatnye die masuk, x ke naya. Hmm. 

Sambung cerita. Ayah aku pun ajak adik aku gi tengok ikut pintu belakang nak gi kejar orang tu. Aku risau je kot die gi serang nye ayah n adik aku ke kan. Nasib baik ayah aku sempat ugut die nak panggil polis sambil cakap die dah amik no plat motor orang tu. Aiisshh. Takutnye la kalau die berdendam kat ayah aku. Mintak jauh la dari bende2 yang x diingini berlaku. 

Rumah aku ni brape kali dah orang masuk curi barang. Pernah dulu mase aku kecik2, 2, 3 kali orang masuk curi barang. Kamera kesayangan ayah aku banyak kali kene curi. Aduyai. Ayah aku dah geram sangat, satu hari ni die gi letak mouse trap kat tingkap dengan niat nanti orang yg nak masuk curi tu tersepit la tangan die kat mouse trap tu. 




Cmni la rupe mouse trap tu



And, at last, memang terkena perangkap sudahnya si pencuri tu. Tangan die tersepit n kesan darah die memang tertinggal kat tingkap tu. Tapi malangnya x dapat tangkap pencuri tu. But at least, jadi pengajaran kat die supaya x curi masuk kat rumah orang lagi. Rasakan kau wahai pencuri bedebah. Ciss!

Ape2 pun, korang berhati2 lah x kisah la bila korang kat rumah or di luar rumah sebab bahaya ada di mana2. 

No comments:

Post a Comment