Saturday, November 6, 2010

Kicauan si burung

Ada apa dengan twitter? Twitter ni adalah satu laman sosial di mana kita boleh berborak, bertukar2 pendapat, meluahkan idea, n banyak lagi la.


Dengan logo twitter. And ouh, yang belah kanan tu logo Foursquare.


Eh, die pun nak jugak. Hmm


Hmm. Mule2 aku agak slow jugak dengan benda alah si burung kaler biru ni. Sebab aku nak berkicau xde modal. Paling banyak aku tweet pun "Reply to Topekketopekan". Nampak sangat aku ni sangat99 la xtau nak cakap ape kt twitter tu. 

Tapi sang kekasih suruh aku active berkicau. Dia sangat99 addict dengan twitter ni. Bak kata dia "You need to enjoy with Twitter then. Change some info even you do not know from outside. And Twitter is the best place to you to be nice to others." Okay dear! I'll try my best!. 

Tapi sejak aku join #BrbukaTwtUp & #Oct23rdTwtUp, aku da follow ramai orang2 yg boleh la dikatakan legend bak kata sang kekasih. Teehehehe. And modal untuk berborak via burung biru ni pun makin meningkat. Even x banyak pun at least aku da naikkan tahap keactive-an aku kat twitter tu. Yeay!! 

And my Tweethandle is @zeeqa. Follow me please!! hehe. #ayatpromote.


#BrbukaTwtUp




I'm signing in to #Oct23rdTwtUp yo! =)




With the legends. #EhYeke.




Eh, tu dia burung biru!




Wearing the official t-shirt for #Oct23rdTwtup. Cool gile t-shirt ni. Tapi disebabkan saiz yang aku nak da abis, terpaksa order saiz L. Besar yang amat. Aku dengan kreatif dan artistiknya, menyimpulkan ujung t-shirt tersebut dan Wallah!! Inilah hasilnya. *xde lagi dah gambar yang menunjukkan hasilnya dengan lebih jelas*




Nampak x ujung t-shirt aku kat sebelah kanan tu? Yang tu aku da simpul ckit bagi nampak baju tu x besar. *cakap je la awak tu saje nak bagi baju tu nampak fit kan*. Hahaha

So, apa yang aku dapat simpulkan,Twitter ni memang bagus sebenarnya to improve our sosial life. *bukan sosial2 tu eh*, tapi maksudnya, dengan Twitter ni, kita dapat tau sesuatu bende yang selama ni kita x ambil tau pun. Mata kita jadi macam terbukak luas. Mostly pasal isu2 semasa n isu2 dalm n luar negara la. And satu lagi, kadang2, kita dapat tau sesuatu berita dengan cepat, then baru la berita tu keluar kat mane2. Berita ke, TV ke. Arrgghh. Korang faham x ape agaknya yang cuba aku nak sampaikan ni. Bukan apa, mata dah pedih ni. Cuba tengok jam kucing aku tu dah pukul berapa. AIYAK!! 3.42 dah. Nak sambung cerita pasal ni memang x kan abis punye. Ape2 pun, bagi yang xde account Twitter lagi, sila2 la create 1 ek. And bagi yang dah ade, follow la aku.. Kekeke.. Sekian untuk malam mi. Malam yo!!




-zeeqazainal : Berkicau sangat meng'addict' kan. Aktifkan dirimu-

5 comments:

  1. 1st? yeay! ;)

    ooo promote suruh follow die ek? ok, I got one too. :p

    nice post. keep sharing new info yo!

    ReplyDelete
  2. haha
    anyway aku mmg x reti guna tweeter ney..
    aku rasa bosan je..
    x menikmati lagi..
    tapi yg pasal berita akan lebih cepat tau kat twitter tuh betol..
    tapi bab yang ley share information sume tuh aku x nampak lagi..

    ajar aku camne nak reply kat owang then ley letak gak ayat yg dye bg kat kita..
    then ada link bagai sume tuh macam mana nak buat??hee

    aku nak buat camtu x reti..haha

    ReplyDelete
  3. dear : mesti kene promote. nak dapat follower. kekeke :P
    sharing is caring. thanks. i'll keep searching for the new info =)
    zeida : aku mule2 mmg blur giler men twitter ni. xpe, slow2 dulu, lame2 nanti mesti ko dpt tgkp punye. wat mase skang ni, ko tgk dulu ape yg org post, then, ko pelan2 menyampuk. biar x kenal pun. tapi menyampuk pun kene berpada2. hehehe. nak tau lebih lanjut, leh tanya taiko @topekketopekan. die terror beb bab2 ni. pheeww

    ReplyDelete
  4. zeida. try la usha2 ni.
    http://www.socialmediaexplorer.com/2010/11/05/26-twitter-strategy-tips/

    ReplyDelete
  5. @zieda: nak reply kat orang n tulis balik ayat yg die bg kat kite tu ko kena pakai app. tapi kalau ko pakai web, alamatnya kena kopipes la. kekekeke :D

    p/s: aku kalau paki web, mmg mencanak nak kopipes RT bagai :p

    ReplyDelete